joi, 21 mai 2009

Sa ne bucuram

Cu totii am inceput sa uitam sa ne bucuram de lucrurile marunte, simple fara de care insa viata nu ar fi posibila.
Sa ne bucuram atunci cand ploua dupa multe zile calduroase
Sa ne bucuram cand rasare soarele de primavara dupa iarna geroasa
Sa ne bucuram cand cad primii fulgi de zapada
Sa ne bucuram cand vedem oameni facand sport
Sa ne bucuram ca avem sansa sa vedem lumina zilei si cerul
Sa ne bucuram cand vedem campioni olimpici romani la matematica, fizica sau chimie
Sa ne bucuram cand ascultam o piesa frumoasa care iti incanta auzul
Sa ne bucuram cand un copil isi imparte jucaria cu un prieten
Sa ne bucuram cand oamenii se ajuta reciproc dezinteresat
Sa ne bucuram si sa apreciem oamenii de valoare
Sa ne bucuram ca existam
Sa ne bucuram dracu' din orice motiv
...pentru ca altfel o sa ajungem sa fim niste nefericiti mai mari decat suntem deja pentru ca viata te suspune unor provocari uneori mai grele decat ti'ai dori.
...pentru ca atunci cand e vorba de suparat sau enervat suntem mult mai receptivi

Desigur, in lume exista mai mult rau decat bine insa cred ca noi ne'am invatat sa vedem doar lucrurile negative, care in general sunt mai vizibile pentru ca ne deranjeaza. Vedem si facem lucruri rele pentru ca sunt mai usor de facut.

Trebuie sa invatam sau macar sa ne invatam copiii sa vada lucrurile bune, sa le scoata in fata si sa le promoveze. Toate lucrurile bune trebuie promovate si rasplatite.
Imi aduc aminte cand am fost in Franta, in cls a 6a si ma plimbam cu ceilalti colegi printr'un oras iar la un moment dat dupa ce mancasem ceva am aruncat hartia la gunoi. Dupa aceea am vazut o bunicuta venind spre mine si spunandu'mi "foarte bine, bravo". Nu mi se parea ca am facut un gest extraordinar ca sa fiu laudat dar acum imi dau seama ca poate si aceasta intamplare m'a facut sa imi pese atunci cand vad mormane de gunoaie aruncate pe strada sau in zonele verzi. Asta este spiritul care trebuie promovat. La noi nu te lauda nimeni atunci cand faci ceva bun ci doar esti certat, eventual, atunci cand faci ceva rau.

PS: Think positive.

2 comentarii:

  1. Tizule de acord cu tine dar si bucuria asta trebuie luata cu limite...evident ca trebuie sa ne bucuram pentru toate chestiile enumerate de tine (si nu numai) dar trebuie pastrata o doza de realism totusi, caci altfel o sa ajungem sa ne bucuram ca am traversat strada fara sa ne calce vreo masina...doamne fere :D...oricum misto post, keep it up, si vorba ta...think positive :D

    RăspundețiȘtergere
  2. mda bah grumy nu suntem noi cei devina ci sistemul din care facem parte, dar totusi ai dreptate cand vb despre lucrurile pe care incercam sa le promovam... nu e vb ca vedem partea negativa si pt ca in lucrurile negative gasim noi alinarea (EL(ea)e nervos ce face ? bea pleaca beat cu masina si a2a zi maicasa plange)pt ce? pt nimik de acea trebuie sa accentuam, sa scoatem in evidenta partile pozitive shi sa fim oprimisti ;)

    RăspundețiȘtergere