vineri, 13 februarie 2009

Ne prostim...e oficial ("mess" & hi5) ;)

Am auzit zilele astea la radio k adolescentii din ziua de azi (categorie in care ma incadrez si eu... 8-) ) au un coeficient de inteligenta mai scazut decat generatiile anterioare. Asta da motiv de ingrijorare. Va dati seama k asta e abia inceputul declinului. Cred ca aceasta curba a inteligentei nu este sinusoidala, este complet descendenta iar in cativa ani vom ajune probabil sa fim la un nivel infiorator de jos.
Cauze?? Cei care au facut aceasta sa'i spunem descoperire afirma ca televizorul, jocurile pc si internetul ar fi factorii care au determinat aceasta indobitocire a tinerilor. Tind sa le dau dreptate.
In fiecare zi vad exemple de prostie. Iata cateva exemple:
Yahoo Messenger: de ce tinerii in special nu mai pot comunica normal?? de ce se ascund in spatele unui monitor si a unei tastaturi?? nu mai suntem in stare sa vorbim face 2 face. poate ptr k vrem sa ne cream o imagine, diferita fata de cea reala, fiecare se poate da "fat frumos" sau mare smecher pe "mess". orice frustrat, fara prieteni, fara creier si in cele din urma fara viitor poate vraji "din tastatura" o pitipoank. de ce si'ar dori cineva sa isi creeze identitati false cand ar fi mult mai corect si la indemana sa punem mana sa facem ceva, sa ne schimbam pe noi, cei reali, cei pe care ii vedem in buletin.
ce rezulta din conversatiile pe "mess" ?? pe langa pierdere de timp mai observ si o schingiuire a limbii romane. nu sunt adeptul vorbitului academic intr'o conversatie persoanala dar nu trebuie sa scriem la bac asa cum am vazut eu k scrie bashtanu_nr1 sau pitipoank69 pe "mess" . trebuie sa facem o deosebire intre scoala, serviciu si mediul internautic. (ce am zis'o p'asta)
Hi5: e un mediu creat pentru a intalni persoane noi (cred ca asta sta la baza hi5-ului), un spatiu in care sa iti postezi poze cu tine pentru ca ceilalti sa te vada. punct. asta e ideea: vrei sa fii vazut.
Se spune ca o poza face cat 1000 de cuvinte...frate, asa e. daca vrei sa vezi adevarata prostie, prostia in stare pura, originara, "you gotta search in hi5". Inteleg scopul hi5-ului, am si eu profil (nu putem fi perfecti :)) ), insa ceea ce vad pe profilurile anumitor oameni ma ingrozeste. bineinteles ca e subiect de caterinca pentru ca altfel ne'am lua campii. eu nu inteleg de ce fete, baieti, copii si oameni in toate firea posteaza poze cu ei care ii pun in situatii mai mult decat penibile. cred ca pozele pe care le incarci ar trebui sa te puna intr'o lumina buna, daca nu asta, sa fie macar amuzante sau sa transmita un mesaj. spre uimirea mea pozele unora transmit mesaje pe care eu, unul le'as pastra ascunse undeva fooarte fooarte departe in gandul meu. mesaje de care vorbesc sunt de genul: "sunt tuta", "sunt un cocalar prost da am bani", "sunt urata dar vreau si eu sa ma cred frumoasa" sau altele de gen "nu's frumoasa da's batrana" si asa mai departe.
Cred ca deja postul asta nu va fi citit de nimeni ptr ca e destul de lung si probabil destul de plictisitor asa ca despre TV si media intr'un post viitor.

PS: ma enerveaza la culme cei care folosesc decat cand nu este nici o negatie. ex.: eu: "aveti paine??" vanzatoare: "decat chifle avem". De ceee?? Imi poate spune cineva de ce nu se foloseste adverbul, sau ce naiba o fii "doar".

Chilling...mini-vacanta

6 comentarii:

  1. :))exista si un banc in legatura cu cuvantul "decat":
    Un bucurestean, beat manga merge la aprozar.Cere vanzatoarei cartofi.Aceasta il intreaba "De cat?".Bucuresteanul raspunde: "Decat cartofi" :))

    RăspundețiȘtergere
  2. "pe langa pierdere de timp mai observ si o schingiuire a limbii romane(vorbeai aici de limbajul pe mess)" +"Za blog of za Vlad @ Parerea mea...(numele blog-ului tau)" cred ca te cam contrazici un pic. Eu zic ca suna mai romanesc "Blog-ul lui Vlad". Chiar daca "blog" nu e romanesc mai mere...dar englezismul asta modificat "za" nu stiu ca sa zic de el...nu e chiar romanesc...dar stiu am inteles esti aceeasi generatie ...... si e mult mai "cool, funny, true" sa scrii asa...altfel cine ar mai fi intrat pe blog......

    RăspundețiȘtergere
  3. da intr'un fel ai dreptate dar eu am scris "za blog" intr'un mod ironic, dupa cum iti dai seama am combinat limba engleza cu limba romana ptr un efect comic. oricum ms de comment. asta inseamna k mai sunt oameni care imi citesc post'urile

    RăspundețiȘtergere
  4. Phuu mah vlady tare imi place cand te dai destept :X :)) ,mai ales faza cu "decat" :))
    oricum lucrul cel mai important e' k am citit tot :>
    .... :>.... (Adry)

    RăspundețiȘtergere
  5. adevarul asta ii ca ai o parere foarte interesanta despre probleme asta cu messul si hi5....nu am vrut prin acel comment sa te critic...considera ca doar am subliniat o chestie care sincer e minora....in rest cu blogul tine-o tot asa...cu respect cineva care te cunoaste foarte bine(prefer sa fiu anonim deoarece consider ca daca imi stii identitatea nu ai mai "digera" la fel de bine comentariile mele)....
    P.S. scuze daca ai crezut ca te cam iau la critica pt faza cu englezismele....
    P.S.2....si eu le folosesc la fel de mult...defapt sa o dam pe aia dreapta...oricine stie de mess foloseste limbaju asta...
    P.S.3 cu riscu de a mah repeta tine-o tot asa ...admir omu cand are ceva de zis...si aceel ceva da de gandit
    P.S.4 am o problema cu articolu "l"....nush de ce de la mess se trage...asta e si motivu pt care numi fac blog :P
    P.S.5 a da dak faceai si referirea la smileyface-uri era de nota 11 postu asta...hai sa iti zic una tare kre am invatato de la verisoara mea de 12 ani(astia cu cat is mai mici cu atat mai rai)...cum se saruta frantzuzeste pe mess?...... :-*:-O:-P..deci credema am ramas masca

    RăspundețiȘtergere
  6. sunt intru totul deacord cu tine...am citit tot si iti dau dreptate...ar trebui sa ii faci mai multa reclama ca sa auda tot romanu parerile tale sau poate nu numa a le tale...la care nu le convine sa isi muste limba...pana la urma adevarul doare in tara asta :))...noi sa fim sanatosi si copacii mereu infloriti...:))...lary

    RăspundețiȘtergere